My Sisters Keeper.

Igår såg jag och Suss på filmen My Sisters Keeper, eller på svenska - Allt för min syster. Den var jättebra men så otroligt hemsk. Jag grät mig igenom halva filmen, det var några glädjetårar, men mest sorgsna tårar. Filmen handlar om en sjuk flicka och hur hela hennes familj påverkas av hennes sjukdom. Mamma blir helt galen och gör allt för att hålla henne vid liv, även om det innebär att ta kroppsdelar från den andra dottern, och den andra dottern känner sig då självklart förbisedd, obetydlig och utnyttjad (hon är 11 år). Fast i slutet får man se lite andra sidor av det hela. Den var verkligen bra, men känsliga tittare (som jag och Louise m.m.) varnas lite p.g.a. att man mår så dåligt av den. Jag satt och grät en lång stund efteråt för att jag tänkte på alla andra sjuka barn och deras familjer som finns här i världen, det är så hemskt! Susanna måste ha tyckt att jag var hur töntig som helst. hihi! 
Nu kanske jag är extra känslig, jag menar jag gråter när jag ser "I hennes skor" liksom ;), men den här filmen är väldigt rörande och väldigt bra. Se den!

Kommentarer
Postat av: Sjögren

Den är sjukt bra! Satt också och grät igenom halva filmen och jag är inte den som brukar gråta till filmer överhuvudtaget! Men riktigt hemsk va den...

2009-12-04 @ 18:30:04
Postat av: PernillaPP

Åh, den visades på planet till New York. Men kollade inte på den typ, för jag tyckte att den verkade deppig! haha ,

2009-12-04 @ 20:53:32
URL: http://pernillapp.blogg.se/
Postat av: mamma

Att du gråter lätt är inte konstigt med en mamma som överhuvudtaget inte utsätter sig för den typen av filmer och med en pappa som alltid grät de sista fem minuterna på "Lilla huset på Prärien" (som vände sig till barn). Här är det fredag med "PÅ spåret" och Skavlan och krabba och vitt vin. Hoppas att det ordnar sig med handen! Vi hörs Kramar mamma och pappa

2009-12-04 @ 22:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0