Galet!

Idag var det en kvinna som kom in på Reiss och shoppade för 15000kr!!!!! Galet!! Helt sjukt att man kan ha så mycket pengar. Det var ju bara EN butik liksom... Tyvärr så var det inte bara jag som hjälpte henne, det var jag och en kille som heter Nari och eftersom han började med att hjälpa henne så var det han som fick de extra pengarna (men några på mitt jobb sa att man kanske kunde ändra så att jag får lite oxå) på lönen. Men han är schysst så jag bjuder på den =). Plus att han sa att han "owe me one" nu, så jag tänkte kräva att få vara statist i en av hans filmer när han blir känd filmstjärna (han är skådis). hihi! De låter väl bra? Kvinnan köpte 5 klänningar, en jacka, en top, ett par skor och en jumper. Jag vill oxå vara så rik!!

På fredag får vi lön, nice! Snart får jag min uniform på jobbet oxå, eller ja, det innebär att vi får köpa kläder ifrån Reiss MYCKET billigare. Det ska bli trevligt för jag har haft på mig samma svarta kläder i tre veckor snart, kunde ju inte ta med mig så mycket hit så jag har typ bara tre olika svarta outfits att välja mellan. Vi får inte ha någon anna färg förrän vi får Reiss kläder. hihi! Längtar*!

På jobbet disskuterar och pratar mina kollegor om hur man uttalar mitt namn. hihi! Alla säger olika och alla tror att de säger rätt. Ingen kan säga Ida (förutom de två svenskarna då) utan de säger antingen Aida eller Eda, haha!! När de försöker säga Ida på det sättet som vi säger i Sverige så säger de Ilda, de kan inte säga I på samma sätt som oss, de tror att det är ett "silent L" i det. Konstigt! Och Chris på mitt jobb är från Frankrike så jag håller på och lär mig lite mer franska nu, har ju glömt allt från högstadiet =). Jag kan säga "jag är hungrig" och "jag är inte hungrig nu", bra saker att kunna va?? Hahaha!
Nu ska vi gå och köpa mat på Tesco, kylskåpet och skafferiet är tomt. Imorrn ska jag jobba men sen på torsdag är jag ledig. Ha de bra!! Kram på er

Ska kanske ta en bil nu. =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0