Handleden.

Anledningen till att jag inte har skrivit på några dagar är för att jag har skadat mig. I torsdags när jag åkte på bussen hem från Maya så fick jag stå upp för att det var så fullt, och de kör som galningar här, så när jag stod där så rycker bussen framåt med sådan fart att jag flyger baklänges så att handleden vrids runt. Det gjorde skitont! Jag slog i huvudet oxå och busschafören stannade och skit + att en kille ställde sig upp så att jag kunde sätta mig ner =). Pinsamt! haha! Men i alla fall så tänkte jag att det väl skulle gå över snart men det gjorde det inte så på kvällen gick jag och köpte ett stödbandage på apoteket så att jag skulle kunna jobba på fredagen. Handleden blev stor och svullen, fingrarna såg och ser fortfarande ut som gråa feta chorico korvar - inte vackert. haha! En kompis på jobbet sa igår "it looks like you have got a paw" vilket betyder - det ser ut som om du har en stor tass. Själv tycker jag att det ser mer ut som en fet missbildad klo ;). Efter jobbet igår så mötte snälla Susanna upp mig på St Mary's hospital i Paddington med marabou och mina försäkringspapper för att alla mina kollegor tjötade på mig om att jag skullle kolla armen. Så vi väntade där, käkade choklad med nötter (sket fullständigt i ifall det var nån nötallergiker i rummet ;)), blev undersökt av en sjukköterska, blev skickad till röntgen, väntade ännu mer, blev röntgad, väntade ännu mer, käkade mer trots en skylt som sa "Don't eat or drink before seeing the doctor", väntade, kom tillslut in till en doktor som undersökte mig - aj! Hon sa att det inte var en fraktur men det var en kraftig stukning med inre blödningar och så fick jag ett bandage och en mitella (heter det så? Maya hade aldrig ens hört det). Nu har jag fått två dagars ledigt från jobbet eftersom jag inte får röra armen alls på två dagar. Sen kan jag få en dag till ifall det behövs. Skönt i alla fall! Jag tänker inte äckla er genom att lägga ut någon bild på klon ;). Hur mår ni? kram

Kommentarer
Postat av: sjögren

Vad är mitella? Har heller aldrig hört det :S haha.

2009-11-28 @ 21:38:54
Postat av: Ida

Det är en sån där grej som man har runt nacken och som håller upp handen in mot kroppen. Heter det inte så?? :S Här heter det "sling". =)

2009-11-28 @ 22:29:21
URL: http://idainlondon.blogg.se/
Postat av: sandra

Men ida, aj! .. Dock inte många människor som har en klo.. Bär den med stolthet :)

2009-12-01 @ 11:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0