Mardrömsavslut.

Ja det fick kvällen. Nu tror ni att nått jättehemskt har hänt men så är inte fallet så ni behöver inte vara oroliga, det kändes bara så jobbigt för oss som var med.

Kvällen började bra, jag lånade en fin topp av Maya som jag hade på mig, jag, Suss och Maya fick skjuts av Michael till festen, det var helt ok trevligt på festen, vi lekte lite lekar m.m. Men när kl var typ 00:10 så kände vi att vi tröttnat lite och eftersom att Suss skulle upp och provjobba idag igen så bestämde vi oss för att åka hem. Så vi springer till tunnelbanan för att försöka hinna med det sista tåget hem (de slutar gå kl 00:30). Vi måste där dela upp oss eftersom Maya ska åt ett annat håll. Vi kommer på det första tåget vid Old Street men sen kom ju problemet att vi skulle byta vid Bank för att ens komma i närheten av vårt hem, och när vi kommer dit så säger de i högtalarna "the last train from this platform has now departured, please find your way to the exits". Kul!! Så jag och Suss är mitt ute i ingenstans (enligt oss i alla fall, hade ju aldrig varit där förut) och har ingen aning om hur vi ska ta oss hem, så vi går ut från tunnelbanan och ska försöka hitta någon buss att ta antingen hem eller till Piccadilly Circus där vi vet att en annan buss går hem till oss. Så vi börjar leta, men det går ju gator åt alla håll och vi vet inte vart vi ska så vi får gå in på varenda gata och kolla på busshållplatsskylten vart bussarna går - och alla går bara ännu längre ut från centrum. Vi frågar en kvinna om hon vet vart bussarna in till stan går ifrån och då säger hon "I´m sorry love, I don´t know any buses that goes into town, I would recommend taking a taxi", jaha... Och vart ifrån ska vi få pengar till det. Tillslut hittar vi en buss som ska gå in till Oxford Circus, och det ligger ju ganska nära Piccadilly så vi hoppar på den, men Suss har inte med sitt kort så hon får betala en massa pengar eftersom det var nattaxa. När vi väl kommer in till Oxford Circus så hittar vi ingen bankomat så att vi kan ta ut mer pengar till nästa buss och när vi äntligen gör det så kan jag inte ta ut nått (vet ej varför, antar att pengarna på kortet var slut, får föra över mer), oc när Suss väl ska ta ut så finns det inga 10 punds lappar så hon måste ta ut en 20:a vilket känns onödigt. Men jaja, så äntligen kommer vi ner till rätt busshållplats och då går bara bussarna varje halvtimme (och för Suss som ska upp kl 07:50 ökar frustrationen), tillslut kommer bussen och vi ska gå på men då har busschaffören ingen växel på bussen så han säger att Suss får gå av, betala på en "ticket" automat och ta nästa buss (jag håller på att få spel här kan jag säga), Suss frågar om jag inte har nått ända litet mynt (vilket jag inte hade), men då säger jag (brottsling som jag är ;)) "skit i det Susanna kom så går vi upp och sätter oss han märker inte det ändå, bussen är proppfull". Så vi gick upp, satte oss och när kl var 2:00 kom vi äntligen hem. Detta var vår jobbiga natt. 

Och till er som klarade det ända hit ner, GRATTIS! Det var duktigt, för detta inlägget var inte kort och det var förmodligen jävligt ointressant med, haha!! Men jag var bara tvungen att skriva av mig =).  

Kommentarer
Postat av: Morbror Steve!!!!

Hej Ida!

Det var en ruskig historia men den slutade ju lyckligt i alla fall.Hur ser prognosen ut för jobb för er?Det hade ju varit kul om ni kunde stanna ett tag för det verkar som om ni har förbaskat roligt.Här hemma händer inte så mycket.Idag har jag krattat löv hela dagen.(När vår Herre skapade lövträden tror jag han gjorde det på rent jävelskap)Kajsa är på Halloweenfest hos en kompis i Dingle och Kasper likaså fast hos en annan kompis.De har varit hos Kenny i Göteborg ett par dar denna vecka.Ikväll skall jag och Annica riktigt festa loss:Lite god mat,dansbandskampen och sen somnar vi väl vid tio.

Harebra.

Steve.

2009-10-31 @ 18:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0