Flickan som överlevde.

Jag är trött. Jag låg och läste min bok till kl 2 inatt. Det är en sann historia som handlar om en 6 årig flicka som tillsammans med sin 19 åriga syster flyr genom Tyskland under andra världskriget. Det är hon själv som skriver den, 60 år senare. Jättebra och intressant! Den heter Flickan som överlevde. Det är alltså inte en judisk flicka utan en tysk som försöker fly undan de amerikanska, brittiska och ryska attackerna och ta sig till sin mamma på andra sidan Tyskland. Rekommenderas om man gillar andra världskriget skildringar, och annars med såklart, det är en spännande historia.

Idag ska jag ta en promenad i Hyde Park, handla lite mat, tvätta och se på Supernatural. En ganska skön och slapp dag alltså, ska bli skönt! Suss börjar jobba kl 2 och Frida är just nu och provjobbar på puben som hon hade intervju på igår. Hoppas det går bra för henne! Det verkar vara ett skönt ställe, efter vad hon har berättat.
Vad gör ni då? Vad händer i helgen?


Kommentarer
Postat av: mamma

funkar det nu

2010-02-11 @ 21:41:42
Postat av: mamma

Bakom varje framgångsrik man står en förvånad kvinna!



Jaså det ska bli skönt att komma hem och bli omysslad? Det ska vi allt bli tre om! Nej då vi faller väl in i våra vanliga roller du har två hovnarrar tíll ditt förfogande. Jag har städat ditt rum, jag var rädd att du skulle få en allergisk reaktion. Vi hörs! Kramar mamma och far

2010-02-11 @ 21:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0