Freedom!!

Idag har det hänt en massa saker. Jag har verkligen haft fullt upp och det har vart kul.

Först och främst ska jag väl kanske berätta om gårkvällen. Jag och Hanna åkte till Soho för att festa med min gamla arbetskamrat Chris (han som bara gick på sin lunch på jobbet och aldrig kom tillbaka, nice!). Vi mötte han och hans två andra franska kompisar på Sportscafé och kollade på curlingfinalen (go Sweden), dansade och catchade up. Efter det gick vi till en annan klubb i Soho och bara dansade och lekte en lek som de alltid brukar göra, jag höll på att skratta ihjäl mig!!! Haha!! Det var supertrevligt att träffa Chris igen och hans kompisar var riktigt roliga.

Vi kom hem vid 4 nån gång och vid 8:30 gick jag upp igen, gjorde mig iordning, åkte till Putney och letade upp aupair familjens hus. De var jättetrevliga! Huset var superfint och de var verkligen sååå trevliga. De hade reasonable hours och söta små barn. Sen gick jag hem till Hanna en sväng och hälsade på, mys!! Efter det åkte jag till Covent Garden och mötte upp Maya och Susanna, vi gick till Reiss där jag kramade om alla mina arbetskamrater (utom självklart chefen, skulle aldrig falla mig in, haha) och sa hej då, skrev på några papper m.m. Nu är jag fri!!! Yeeeey!
Sen gick vi och käkade lunch, kollade lite i affärer, åkte till Marble Arch och gick sen genom Hyde Park och hem till oss. Vid 18:45 åkte vi till Maya (där vi e nu), käkade chips, lagade mat (quornbitar med champinjoner, pasta och sallad), pratar om allt och ser på E! Nice!!!!

Lite roliga saker under dagen:
Stieg Larssons böcker är riktigt populära här, mittemot mig på tuben satt en kvinna och läste The Girl Who Played with Fire. Kul!

När Mayas pappa ringde henne förut höll jag på att skratta ihjäl mig för det lät så kul. Hennes pappa är ju spansk så hon varvade spanska och svenska, det lät så himla kul!! Haha!! Typ såhär lät det: Hej! Hur e de? Si, que bla, bla, bla, bla, jag vet, bcuhökwenfkhdvndkhfbvj kjhbsnvdldjvb, jävlar, jävlar, jag vet, si, si, si, si, que, lkfnfiwr eöwfherugbnv ljbrlk. Jag var helt chockad först, imponerande måste jag oxå säga =). Duktig du e Maya!




Kommentarer
Postat av: mamma

Det låter som det är väldigt roligt därborta! Bra! Vi hälsade på farfar i Uddevalla på fredag och farmor tyckte att han var bättre. Vi köpte två datorer! Farmor och mormor var här på fredag kväll och åt fisksoppa och såg på Lets dance en stund tills mormor blev rastlös och och ville hem. Igår skottade vi lite snö så att vi skulle få upp dörren till förrådet i garaget, sen skottade vi hos Lisbeth och Gösta. I går kväll var vi på 60 årskalas hos Åke. Mycket trevligt med god trerätters middag. idag grejar vi hemma , Torgny ska hämta farmor i Uddevalla och sedan hämta "Italienresenärerna". Vi tänkte bjuda dem på middag. Gott att de är hemma igen I morgon börjar arbetsveckan igen och det här sportlovet var över. Men det är bara 5 veckor så är det påsklov. Det är ju bara fördelar med att vara lärare!! Kramar mamma och pappa

2010-02-28 @ 13:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0