Ida and Frida

Idag har jag äntligen varit ledig! Vi sov så länge vi bara kunde imorse även fast det var svårt för att Italienaren i rummet bredvid såg på nån j*vla fotbollsmatch ashögt. Lack of respect? Sen tog jag och Frida en promenad genom Hyde Park bort till Oxford Circus (Suss jobbar). Vi gick in på Selfridges för Frida hade hört att de hade lite vacancies på Ted Baker där, vi hittade inte Ted Baker...  Haha! Dock gick vi bort till Reiss inne på Selfridges, tänkte att jag skulle visa henne lite fina kläder. Vad händer då inte där? En av tjejerna som jobbar där kommer fram till mig och bara: Hiii!!! How are you? How is Covent Garden? Jag bara: ÖÖÖÖHHH. Tankarna genom mitt huvud löd ungefär såhär: What the f*ck..? Vem är det här? Vart känner jag henne ifrån? Hur känner hon mig?
Sen var det ungefär som om man kunde se lampan tändas ovanför mitt huvud ;). Jag tog över den här tjejens jobb på Reiss i Covent Garden. Jag kan bara inte fatta att hon kände igen mig, för jag kände inte igen henne... Jag träffade henne i 3 minuter när jag lämnade in mitt CV och sen i 4 timmar för mer än tre månader sen när jag var på min trial på Reiss. Det var supertrevligt! Vi pratade lite och jag presenterade Frida och sa att hon sökte jobb och Chrissie bara: a men vi har en full-time vacancy här! Så hon går fram till sin manager och bara jag jobbade med Ida i Covent Garden och hennes kompis här söker jobb, så det var ju kul! Dessutom har Frida fått en intervju på Reiss i Kensington, dock rekommenderar jag henne att inte ta något jobb på Reiss, utan pubjobb istället, men vi får se vad som händer. Sen träffade vi i alla fall Hanna lite, fikade med henne, sen åkte Frida på en intervju på en pub (som gick bra btw) och jag tog med Hanna till Mark's & Spencers och visade henne min favoritkaka, hahaha!!
Nu har jag precis kollat på Supernatural på datorn, ny favoritserie! Frida försöker lära mig att dricka kaffe, och snart kommer Suss hem och Hanna kommer hit och så blir det som vanligt Art's Club (om jag orkar, känner att vi börjar slita ut det stället lite ;).Så nu har ni fått en bra update och jag ska till och med bjussa på lite bilder (från Fridas kamera). Ha de!!

Hyde Park!










Solen skiner i London! Hur är vädret i Sverige? ;)



Kommentarer
Postat av: mamma

Fina bilder. Ser ju riktigt våraktigt ut! Här är mycket snö och -6 grader. Vilken fin jacka du har. Den blåa färgen är snygg! Vi har åkt en mil på skidor i eftermiddag tillsammans med Maria och Åke. Åke var jätteduktig, har väl en himla bra grundkondition och balans antagligen. Allt bra! Kramar mamma och pappa

2010-02-10 @ 21:23:53
Postat av: Anonym

Åh, va underbart! Det ser ju ut som att ni har vår därborta ju=) Här snöar det lite nästan varje dag känns det som...Fattar inte vad som hänt, men men -ja gillar det iaf! Så länge det inte lägger sig på cykelbanorna är jag nöjd, det blir så jäkla tungt att ta sig fram genom drivor..

Ser du på supernatural nu?? Ja kollade den på gymnasiet, men tyckte att den var ganska läskig-inte så bra med tanke på att den gick på typ tis el ons kl halv 11... Men de första säsongerna är riktigt bra=) Har du kollat in doctor who? Inte alls läskigt, bara lustig, jag rekommenderar =) När är det du kommer hem nu igen? Är det nästa helg? Ha det! Kramar

2010-02-10 @ 21:29:12
Postat av: Ida

Charlie! Kul att man kan åka skidor i alla fall! ;) Japp, vågar inte kolla den nu dock, är lite för sent, tänkte kolla på den mitt på dagen imorrn när det är ljust och jag är ledig, haha! Nää, de har jag inte, får ta och göra det =). Jag är hemma 16-22 feb. Ska bli sååå skönt! Slappa och bli ompysslad lite =). Hoppas du är hemma då! Hörde att du fått jobb på en veterinärklinik i Skåne! Kul!! kram



Mami: Speak to you on the phone! Love you! kram

2010-02-11 @ 00:20:18
URL: http://idainlondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0