En fjärdedel av ett år.

Nu har vi varit i London i just det ja, En Fjärdedel Av Ett År. Det känns ju sjukt... Men sååååå kul! Vi klarade det verkligen. Det är inte bara en dröm längre, eller jo, vi lever drömmen. Självklart finns det mycket jobbiga saker som man måste ta itu med oxå, men som tur är så väger det positiva över (kan kanske tilläggas att jag är lite partisk idag eftersom jag är ledig), hihi! Jag fattar det inte riktigt, tror jag, det känns overkligt... Så många gånger som jag har tänkt och drömt om att faktiskt få bo här, och att dansa, och prata engelska, och bara njuta av allt en storstad har att erbjuda. Det är ju lite skillnad från lilla Dingle om man säger så. haha!! Det är först nu som det känns som om vi verkligen har kunnat komma igång med allt vi vill göra. I början var det så mycket måsten, hitta jobb, lägenhet, tjäna pengar m.m. Först nu kan vi verkligen börja göra allt det vi kom hit för. Dansa till exempel, för det var ju en stor anledning till varför vi faktiskt flyttade hit. Nu ska jag och Hanna börja dansa Lindy Hop på tisdagar och så ska jag och Suss dansa på Pineapple, och så ska vi kanske gå till nån salsaklubb nån helg och bara dansa och ha det kul. Det känns såååå roligt!

Något annat som är roligt är att vi har så bra vänner, att vi har kommit Maya så mycket närmare på de här tre månaderna än vi gjorde under tre år i gymnasiet. Att vi har lärt känna supertrevliga Hanna. Att vi även har skaffat oss brittiska vänner, Alex, Sam och Ross m.fl. Jag har även riktigt trevliga kompisar på jobbet. Det är ju en sån upplevelse att lära känna nya människor. Det känns kul!

Nu ska jag och Suss ta en promenad i Hyde Park och sen ska vi åka till Westfield och shoppa bort våra små bekymmer, haha! Det ska bli trevligt! Ha de!




Kommentarer
Postat av: mamma

Nåja, det är inget fel på Dingle, och så kan man åka till Kville Bygdegård på knytkalas, vad kan man väl mer begära av livet. Kramar mamma och pappa

2010-01-14 @ 17:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0