Swing, Swing, Swing.

Duktigt jobbat med kommentarerna! Gud vad roligt det vara att läsa dem!

Igår jobbade jag då, det var tråkigt som vanligt. Men eftersom jag skulle dansa Lindy Hop efteråt så var jag ganska glad under dagen ändå. Visst är det mycket lättare att göra något tråkigt om man har nått roligt att se fram emot efteråt? Jag försöker köra på den metoden här borta hela tiden, för det tråkiga måste ju göras för att jag ska kunna vara här, jag menar jobba m.m.

Tillbaka till Lindyn då. Jag kom dit vid typ 20:00 och stod och kollade på Hanna, som var med på nybörjarkursen, en stund. Hon har allt Swing den tösen ;). Sen var jag med på Intermediate, då kollade Hanna på mig. Det var roligt även fast det var väldigt blandade förmågor och personligheter. Efter det åkte Hanna hem och jag bestämde mig för att vara med på klassen efteråt oxå, som var avancerad. Jag frågade ledaren om det var okej och han sa att om jag tyckte att intermediate var lätt så kunde jag vara med. Den avancerade var mycket roligare, lite mer på den nivån som jag ligger på (inte för att jag är avancerad, men de är ju inte lika duktiga i det här landet, verkar det som). Det var väldigt roligt!!!! Ledaren kom fram till mig efter ett tag och bara: Har du varit här förut? Vart är du ifrån? Jag svarade att det var första gången och att jag är från Sverige. Då säger han: Var det du som var här förra veckan? Nää, eller? Hade du tävlat? Jag bara: mm, jo, det var jag. Jaa, joo, det har jag... Men det var många år sedan!!!!! Kände att jag fick världens press på mig när han sa så :P. haha!
Han sa i alla fall att han tyckte att jag var jätteduktig och att han hoppades att han skulle få se mig där igen, så det var ju kul =).
När jag gick sen så frågade han om jag skulle på socialdansen som var på nedervåningen och jag sa: jag vet inte riktigt... Han bara: Jooo, det tycker jag. Då får vi ta och dansa en sväng sedan, det hade varit kul tycker jag =). Oooooo, smickrad blev jag. Han har ju ändå vunnit Amerikanska mästerskapen i Lindy och även Brittiska. haha!!! Det blev i alla fall så att jag åkte hem ändå, var väldigt trött, men jag hoppas att jag har möjlighet att gå nästa vecka, för kul var det.

Kommentarer
Postat av: kompis Maya :D

Shiiiiiiiiiiiiiiiiiiit vad roligt!!! sug åt dig min vän! fan du kanske kan få jobb som danslärare, AaaaaAaaAAaaaaa kul! Synd att vi inte orka gå ut idag..får ta igen d på fre :) drf ja vill gå ut ofta för annars har man ju nada att se framemot hahahah

Ska kolla på film nu och äta mina egengjorda popcorn!! vi ses snart i hope! puss på er o godnatt!!

2010-01-20 @ 23:10:13
Postat av: Sjögren

Jag tycker det är mkt jobbigare att jobba om man ska göra något efteråt för då längtar man så mkt så att man går och kollar på klockan hela tiden. Har man inget för sig så behöver man inte det och tiden går fortare :P

2010-01-21 @ 00:55:57
Postat av: Anonym

va roligt att ni kan dansa :) ja saknar dansen jätte mycket vissa dagar.. de händer ibland att ja står och gör tendy i kassan när ja tror att ingen ser haha

2010-01-24 @ 20:05:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0