Barnvakt.

Hej på er. Här sitter jag på golvet i tjejernas lekrum, tur att det är heltäckningsmatta ;). Jag är barnvakt ikväll eftersom Gemma och Tim (föräldrarna) är på någon jobbrelaterad fest/middag med Tim's företag, om jag inte fattade fel. Båda tjejerna sover och jag sitter och lyssnar på helspänn, livrädd att de ska vakna. Det är andra dagen jag jobbar och jag är redan barnvakt... Känner att även det är väldigt snabbt på, men det är bara att göra det bästa av situationen.
Gemma sade att den stora tjejen nästan aldrig vaknar på natten men att den lilla ibland börjar gråta vid 11-11:30. Detta innebär att jag då måste springa upp till henne och ge henne mjölk (som jag självklart redan har förberett och som står utanför hennes rum, det gäller att vara välplanerad ;) ). Detta brukar vara det enda som behövs men jag är lite orolig för att hon ska bli ledsen när hon ser att det är inte är mamma som är där utan jag, hon är ju så van vid sin mama och hon är den enda hon vill ha... Vi får se vad som händer. Jag bara ber för att de inte ska vakna eller för att föräldrarna av någon anledning kommer hem tidigare eller nått. Jag sitter i allafall på mellanvåningen (mitt rum är nederst och tjejernas överst) med min dator och försöker slappna av... De köpte New Moon på DVD igår så tänkte öppna den och se på den, väldigt lågt dock ;).

Idag har jag inga roliga bilder att visa, dagen gick helt ok, den lilla tjejen skriker fortf. ganska så mycket och den stora prövar mig ganska så mycket, men det går ändå helt ok. Hoppas ni sover gott! Själv ska jag upp 06:40 imorrn och måste nog vara uppe till 12 i alla fall. Imorrn ska jag förresten passa barnen mellan 7-12 för de går inte på nursery på onsdagar, sen kommer deras mormor och passar dem resten av eftermiddagen, det ska bli skönt att vara ledig då! Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0