Bihåleinflammation.

Var hos doktorn föut. Gemma tyckte att jag skulle gå eftersom jag har haft feber i 3 dagar plus att jag har så ont i... ja...hela fejjan kan man kanske säga ;). Har helt enkelt ont i huvudet/skallen. Som jag skrev förut - under, bakom och över ögonen. Sjuksköterskan som tog emot mig sa att jag har fått bihåleinflammation. Hon sa att jag skulle ta ipren och sudafed och att det borde gå över av sig själv... Blev det inte bättre i slutet av veckan så skulle jag komma tillbaka och få antibiotika. När jag berättade det för Gemma så tyckte hon att det var skitdåligt och att jag borde gå tillbaka och insistera på att få det direkt, för tydligen ska det ska inte gå över utan antibiotika. Lite senare ringde jag pappa och han sa samma sak. Men detta fick jag ju inte reda på förrän jag låg hemma i sängen, astrött efter resan fram och tillbaka til Parsons Green. Jag orkar faktiskt inte gå till bussen, åka dit, försöka få dem att ge mig antibiotika (jag är ju så mesig oxå, vågar aldrig "skälla" eller säga till någon), gå till bussen, åka med bussen, gå hem - igen. Det kanske låter som a piece of cake, men inte när man är så trött av febern som jag är... Jag får vila lite till och se om jag orkar sen, annars får jag väl göra det imorrn ist.

Kommentarer
Postat av: mamma

Så tråkigt att vara sjuk när man inte är hemma! Hoppas att det snart går över. Jaså du passar som lärare det kunde jag väl tro! Här är det bra. Pappa och farmor har varit i sta´n och hälsat på farfar. Jag och mormor har varit på kyrkogården med en påskblomma. Det var ju inte speciellt upplyftande nyheter.Jag köpte lite påskblommor till farmor och mormor också. Mamma brukar citera något som låter lite norskt men är tänkvärt "Giv mig en blomst mens jag lever och hjärtat kan fröjdes därvid". Jag har fortfarande ont i örat, det är på tredje veckan nu. Jag ska till doktorn i morgon så då blir det väl en hästkur. Jag hade hoppats på att klara mig med homeopat medicin men det gick inte. Idag hade vi påskpyssel. det var riktigt roligt, om man är lagd åt det hållet. Kramar mamma och pappa

2010-03-30 @ 21:01:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0