"Booked Out"

För en timme sen gick jag ut från Wellington Hotel här i London, helt fruktansvärt utmattad efter att ha varit på inspelningsplatsen i 13 timmar mellan 08:50-21:45. Jag har varit superförkyld hela dagen, och det är ju mycket väntan i filmbranschen men förutom det var det väldigt kul och väldigt spännande att se hur man gör allting och hur allt kommer till liv :). Skulle faktiskt tycka att det vore askul att jobba med något bakom kameran. Det finns ju så många olika avdelningar. Dagen började med förseningar, så då väntade vi en hel del, sen gick vi igenom kostymavdelningen och fick kläder och sen var det "time for hair & make up". Sen fick vi läsa igenom manuset. Efter det hade vi en massa rehearsals (övningsomgångar) där vi gick igenom scenerna vi skulle filma flera gånger, med karaktärernas repliker och våra förflyttningar m.m. Det var inte förrän kl 16 som vi faktiskt kom igång och började filma. Huvudrollsinnehavarna var riktigt duktiga och roliga att kolla på när de jobbade, de är ju så bra på vad de gör, höll på att skratta ihjäl mig flera gånger för att de gick in i rollerna så mycket. Ett bevis på att det är ett tufft och energikrävande jobb är att tjejen som spelar huvudrollen svimmade en gång och tydligen hade hon gjort det dagen innan oxå, crazy!! Det kan ju inte vara bra? Hon måste äta mer... ;). I alla fall så är jag glad att jag gjorde det. Ska inte gå imorrn dock. Måste vila min hals och mitt flås. Vad har ni gjort idag då? 


Här är ett alternativ till en poster till filmen, här står dock inte killen som spelar huvudrollen med.
Han heter i alla fall Rollo Weeks och har bl.a. varit med i Flickan med pärlörhänge och Queen of Shebas pearls m.m.

Kommentarer
Postat av: Louise

Coooooooooool. :)

2010-03-21 @ 11:08:18
Postat av: mamma

Idag har vi dfuckit kaffe hos Håkan och Sonja. Jag tvättade bilen nere hos dem. Jag fick tvätta tre gånger för att bli av med den värsta smutsen! Torgny har kapat ner några stora träd i trädgården och jag har hjälpt till. Känns bra när man kan få en stor gran på fall genom att dra i ett rep. När vi skulle kapa silvergranarna gick de två första planenligt och ramlade ut mot gärdet. Den tredje skulle jag styra genom att hålla en tre meter lång trä-slana mot stammen och trycka på. När trädet började luta mot mig släppter jag dock taget och pep därifrån. Torgny tyckte nog att jag kunde ha stått kvar en stund till men jag tyckte att jag tog ett klokt beslut. Det är inte alltid lätt att vara skogshuggare. Torgny är mycket profsig och får träden (nästan ) alltid dit han vill. Maggan och Ronnya hade varit på stenugnsbageriet och köpt kanelbullar så när det var dags för eftermiddagskaffet kom de med kaffebröd också hade vi en trevlig stund. Hoppas att det känns bra på nya jobbet! Kramar mamma och pappa

2010-03-21 @ 20:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0