Skrikande barn.

Hej på er!! Nu sitter jag här i mitt rum, jag överlevde första morgonen trots att den lilla flickan grät ganska så rejält. Pappan och jag tog barnen till nursery men jag ska hämta dem själv sen, vilket känns väldigt snabbt på. Den lilla flickan kommer skrika som en stucken gris, för det verkar vara det enda hon gör, grinar och ropar på mamma och pappa. Men det är väl bara att försöka vara stark genom det, när de väl vänjer sig vid mig så kommer det ju bli lättare.

Igår flyttade jag in. Hanna hjälpte mig att få med mina grejer (allt är inte med dock) och så umgicks jag lite med mamman och barnen, de visade mig sina tomatplantor, hoppade studsmatta och visade sina rum m.m. Sen åt vi middag - kyckling, sås och ugnsbakade grönsaker och potatis. Gott! Efter det badade barnen, och jag och mamman satt och pratade, sen gick vi upp och pratade lite med barnen och så lade de dem. Efter det diskuterade vi morgondagen (idag) och jag fick lite telefonnr m.m. Sen gick jag till mitt rum, packade upp, bloggade och såg lite på TV. Hade väldigt svårt för att sova dock, är inte van vid att ha en så stor säng och jag är verkligen inte van vid tystnaden som det medför när man inte delar rum med någon, kändes lite tomt faktiskt. Att jag oxå var rädd att jag inte skulle vakna på morgonen resulterade ju oxå i att det var svårt att sova, plus att det är en massa rävar (jag vet, mitt i centrala London, konstigt!) som skriker utanför fönstret. Tillslut gick det i alla fall att somna en sväng.

Snart ska jag möta Hanna en sväng på stan, vi ska kika runt lite. Sen blir det till att gå hem och förbereda middagen. Nu har ni fått en massa info om min dag.

Vad tycker ni om mitt rum förresten?

Kommentarer
Postat av: Ludde

Fan vilken fin blogg du har:D

2010-03-22 @ 15:32:23
URL: http://garcons.blogg.se/
Postat av: mamma

Vilket fint rum! Fräscht! Pappa berättar att man inte får skjuta rävar i England så det är väl kanske gott om dem. Ja det verkar snabbt på men det blir väl bättre som du säger. Det är både kul och krävande att arbeta med barn. Enligt KOMET kursen som jag går ska man arbeta med att ignorera oönskat beteende och bekräfta och belöna önskat beteende för att inte hamna i en negativ tjatfälla, låter lätt men kan vara svårt men ändå värt att tänka på. Jag vet att du inte är så förtjust i goda råd och glada tillrop, liksom din mamma. Vi har jobbat. Pappa är mycket stel i nacken men försökte bota det med ett par timmars arbete med motorsågen! Jag ska gå på gympa se´n. I morgon fyller far 56 år. Så häftigt att du har varit med i en film! Kramar mamma och pappa. Du vi ska se på film i skolan i underhållningssyfte. Har du någon lämplig för andraklassare som eventuellt är såpass gammal så att de inte har sett den?

2010-03-22 @ 17:41:44
Postat av: Malin

Jätte fint rum har du. Du kommer säkert trivas där och allt kommer gå så bra!! :)

Saknar dig! MIL :P hihi

2010-03-22 @ 17:50:47
Postat av: Lisa

har du bytt till Aupair nu istället för jobbet i affären? :)

2010-03-22 @ 18:11:58
Postat av: Louise

Åh vad fint och fräscht rum Ida, Super fint verkligen!

Hoppas allt gått bra och kommer gå bra. (och det kommer, det vet jag.. för du är en stark person!)

Förstår att det kan bli lite tomt, när man bott så länge och så tätt med någon! Såg att du hade balsam och schampo flaskor(?) Men MITT namn på... måste vara något väldigt, väldigt fint märke. ;) haha Då är jag med dig överallt, till och med i ditt hår! :) hihih

På torsdag skall malin, linnea och jag träffas och ha sleep-over hos linnea. skall bli mysigt!



Hoppas allt går bra nu. Saknar dig. xoxo

2010-03-22 @ 20:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0