Sporre till träning.

Nu var den här dagen över och idag vågar jag mig på att säga att det gick ganska bra :). Jag börjar äntligen lära mig vart jag ska dra gränser och vilka metoder jag ska använda (äntligen och äntligen, haha, jag har ju trots allt bara jobbat i 4 dagar ;)). Morgonen kändes bra, pappan var bara med när vi åt frukost sen gjorde jag allt själv, klädde dem, borstade tänderna, borstade håret, gjorde dem fina i håret, lekte med dem och tog dem till nursery. Det gick bra. Efter det gick jag hem, städade upp och satte i diskmaskinen.

När det var klart var det bara att gå till banken, jag hade en appointment där. Det slutade med att jag och "banktanten" satt och pratade om en massa andra saker, haha!! Hon sa att allt jag hade redan var det bästa jag kunde ha, typ kontotyp m.m. Därför pratade vi båda om framtidsplaner och om vår livshistoria, haha!! Det var trevligt! Efter det hade jag tänkt gå raka vägen hem och bara vila hela dagen, men jag råkade bli lite distraherad av en affär jag fick se... Haha!!! Frida berättade för mig igår om en affär som heter T.K. Maxx (tror jag). De säljer märkeskläder till låga priser(!!!). Perfekt!! Det finns självklart en massa skit och udda storlekar m.m. men det finns oxå många guldkorn att hitta. Jag hittade ett par Steve Madden skor som vanligtvis skulle ha kostat £80 (på rea såklart) men de kostade bara £15 i denna affären. Jag hittade oxå en Tommy Hilfiger klänning för £13. Dock köpte jag inget av detta, ville bara berätta hur billigt det var ;). Istället köpte jag lite träningskläder, vill börja träna lite mer ordentligt, promenader/springturer m.m. Jag köpte ett par asbra capribyxor från Nike , ett träningslinne från adidas, en träningssweater från Craft och en vinjacka/regnjacka från Killtech. Jag är supernöjd för allt det gick bara på £47. Alltså 500kr, det är ju ett superpris för alla de grejerna! (Förresten Louise, du ser hur länge det höll, inte shoppa löftet som jag skrev i typ tisdags eller nått, haha!! men det här känns i alla fall som nått jag behöver :)).

Efter ett tag kom Hanna och joinade mig och vi gick runt "in heaven" på T.K. Maxx ett tag och sen gick vi hem till henne och käkade pasta, avokado, halloumiost och pitabröd, asgott! Efter det blev det ett avsnitt med "Vänner" och sen gick jag hem och grejade lite.. Tvättade m.m. Kl 17 hämtade jag barnen och sen åt vi ett snack, lekte i tältet i köket, ritade, käkade middag, badade, tog på dem pyjamas, bytte blöja m.m. Kl 19:15 kom mamman hem och då lade hon barnen och jag städade upp och lade i en tvätt. Efter det pratade jag och mamman en lång stund om lite allt möjligt, det var trevligt! Nu käkar jag middag, ser på The Mentalist och bloggar då såklart. Hoppas morgondagen oxå går bra, orkar inte med jobbiga ungar.


Kommentarer
Postat av: Louise

Hahah! Det höll inte länge nej, men du köpte ju något bra! Vad skönt att komma igång lite! Skall ju oxå börja springa.. vi kan göra det ihop, Fast i olika länder! Vi kan prata om vår framgång tillsammans! ;) hihi

Jag har ju anmält mig till Midnattsloppet i Gbg den 21/8. Så det finns ingen återvändo! Jag skall springa kl 22.00 på kvällen 1 mil på 61-65 min. pust! :O Men jag har 5 månader på mig att komma i form. Jag skall klara det. Saknar dig din fis. tycker inte om när "kvarten" inte är samlad. ;) hahahahah!

Anyway, vi får snacka snart. Skall skaffa skype!

Nu händer Olso snart... fattar det knappt!

Saknar dig Massor!

Puss och bamsekram

2010-03-26 @ 11:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0